lördag 24 april 2010

fler vetekuddar.......

Mina vetekuddar finns i storlekarna Liten, Stor, Lång, Nacke/axlar samt av mina spilltyger gör jag minipåsar eller som en del kallar bulpåsar såg dessa småpåsar i flertalet sybloggar och tyckte att det va ett perfekt sätt att ta tillvara på spillbitarna.

I alla mina nya vetekuddar som jag syr så är det Ekologiskt vete från sverige.

Liten, Stor och Lång vetekudde har tvättbara överdrag de enfärgade överdragen är i ekologisk bomull.


Liten vetekudde är ca 18*30cm fylld med ca 1l vete.
Stor vetekudde är sydd med 3 kanaler och är ca 28*43cm fylld med ca 1½l vete.
Lång vetekudde är ca 20*75cm fylld med ca 2,5 l vete
Nacke/Axlar kudden är ca 50-55*25-30 cm med 5 sektioner samt en lång sektion vid nacken. fylld med ca 2-2½l vete


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar